שיעורים פרטיים בהיסטוריה

היסטוריה היא בעצם סיפורת של העבר. ישנן 4 תקופות עיקריות בהיסטוריה של האנושות: העידן הפרה-היסטורית, העת העתיקה, ימי הביניים והעת החדשה. לכל מדינה יש את ההיסטוריה שלה בכל אותן תקופות. כל מדינה בלימודים בבית הספר מתמקדת בהיסטוריה שלה אך כמובן שמאורעות משמעותיים בהיסטוריה נלמדים בכל העולם. העיקריים במאורעות אלא כוללים את מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה, המהפכה הצרפתית, המלחמה הקרה בין ארה”ב ורוסיה ובתוכה משבר הטילים בקובה וקיימים עוד רבים.

היסטוריה הוא אחד ממקצועות החובה ונלמד על ידי כל התלמידים. בכיתה י’ ישנה אופציה לבחור במגמת היסטוריה אשר נותנת את האפשרות להעמיק בתחום וללמוד אותו בצורה רחבה יותר. במגמת היסטוריה לומדים בהרחבה מלאה על נושאים כגון: הקמת מדינת ישראל, היסטוריית העם היהודים, התקופות שבין מלחמות העולם, היסטוריות של מדינות שונות כמו סין, יפן, רוסיה וכו’.
היסטוריונים עושים שימוש בכל פיסת מידע שהם יכולים להגיע אליה בכדי למצות כל פרט בהיסטוריה של האנושות. אם זה בכתובים שאנו מכירים כיום, שפות סימנים עתיקות כגון אלו של מצרים העתיקה ואפילו ממצאים ארכיאולוגים. יש דחף תמיד למצוא עוד ועוד פרטים בכדי להבין לעומק ובצורה יותר מדויקת מאורע מסוים או תקופה מסוימת.

ההיסטוריה הינה תואר שלם בפני עצמו במוסדות ההשכלה הגבוהה. זאת מצביע על העובדה כי אפשרויות הלמידה בה אינסופיות. אף פעם לא נדע הכול על ההיסטוריה. תמיד מגלים משהו חדש בתחום. זהו תחום כל כך רחב ויכול להכיל בתוכו אין ספור מדינות, תקופות, מנהיגים, עמים דתות וכו’. האקדמיה וההיסטוריונים חותרים להגיע לדיוק בעבר ומנסים לקשר אותו להווה ואולי גם לעתיד. קיימות הרבה דעות שונות אשר עושות שימוש בהיסטוריה בכדי להסביר מאורעות של ימינו ויש שאפילו אומרים כי ההיסטוריה חוזרת על עצמה.

שיעור פרטי בהיסטוריה יכול להועיל לכל תלמיד בכל גיל. מורה פרטי שמלמד היסטוריה יכול לגרום לאלו שלא מתחברים למקצוע להנות ממנו ע”י הפיכתו לסיפור. אלו שכן נהנים ללמוד ההיסטוריה יכולים לשאוב מהמורים הפרטיים הרבה יותר פרטים בכדי להעמיק את הידע וללמוד את הנושא הספציפי ברמה הרבה יותר מדויקת.

צור קשר

דילוג לתוכן